شیائومی اسمارت بند ۷

شیائومی اسمارت بند ۷ احتمالا ویژگی‌هایی چون نمایشگر همیشه روشن و GPS را به همراه خواهد داشت

دستبند‌های هوشمند شیائومی اسمارت بند، از جمله محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین محصولات این شرکت هستند. حالا خبر‌هایی در مورد ویژگی‌های احتمالی سری جدید آنها منتشر شده است.

دست‌بند هوشمند شیائومی اسمارت بند ۶ که در اواخر ماه مارس سال گذشته معرفی شد؛ شامل بهبود‌هایی اساسی نسبت به نسل پیشین مانند نمایشگری بزرگ‌تر و سنجش اکسیژن خون بود. حالا دوباره وارد ماه مارس شده‌ایم و شاهد انتشار جزئیاتی از ویژگی‌های نسل بعدی این دستگاه هستیم. این اطلاعات، از یکی از نسخه‌های اولیه فریم‌ور مخصوص این دست‌بند هوشمند به دست آمده است و در محصول نهایی، ممکن است شاهد تغییراتی باشیم.

xiaomi mi band 7

در شیائومی اسمارت بند ۶، شاهد استفاده از یک نمایشگری کپسولی-شکل ۱.۵۶ اینچی با رزولوشن ۴۸۶×۱۵۲ و تراکم پیکسلی ۳۲۶ پیکسل در اینچ بودیم؛ اما در نسخه جدید این دست‌بند هوشمند یا همان اسمارت بند ۷، قرار است از نمایشگری با رزولوشن بالاتر ۴۹۰×۱۹۲ استفاده شود. همانطور که مشاهده می‌کنید، رزولوشن عمودی تغییر خاصی نکرده است؛ اما شاهد افزایش رزولوشن افقی هستیم که نشانگر استفاده از نمایشگری با عرض بیشتر است. به احتمال زیاد، تراکم پیکسلی در این نسخه از اسمارت بند مشابه نسل پیشین خواهد بود.

برخی از واچ فیس‌های دیده شده در این فریم‌ور، نسخه Always-On یا همیشه روشن را نیز به همراه دارند. نمایشگر همیشه روشن یا همان Always-On-Display، یکی از نقاط قوت اصلی ساعت‌های هوشمند شیائومی نسبت به دست‌بند‌های هوشمند این شرکت است. ناگفته نماند که این قابلیت، مصرف باتری زیادی را به همراه داشته و با توجه‌ به باتری‌های عمدتا کوچک‌تر قرار گرفته روی دست‌بند‌های هوشمند، باید ببینیم که شیائومی چه راهکاری برای این امر اندیشیده است.

xiaomi smart band 7

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که پیش از این در اسمارت‌ بند‌ها شاهد آن نبودیم؛ GPS‌ است. اسمارت بند‌های فعلی، برای دستیابی به موقعیت شما از اطلاعات گوشی هوشمندتان استفاده می‌کنند؛ اما به گفته بسیاری، قرار است در شیائومی اسمارت بند ۷ شاهد پشتیبانی از GPS، GLONASS، Galileo و BeiDou باشیم. البته، پیش از این نیز گفته می‌شد که شیائومی اسمارت بند ۵ قرار است به همراه GPS روانه بازار شود اما در نهایت، چنین اتفاقی رخ نداد. در صورت قرار گرفتن GPS روی این نسخه از اسمارت بند، به احتمال زیاد شاهد یک حالت ردگیری بسیار دقیق با استفاده از همه منابع و مصرف باتری بالا و یک حالت دیگر با دقت کمتر ولی مصرف انرژی پایین‌تر خواهیم بود.

بگذارید به سراغ باتری این دست‌بند هوشمند برویم. اسمارت بند ۷ قرار است دارای چند حالت مخصوص ذخیره انرژی و کاهش مصرف باتری باشد که در صورت فعالسازی آنها، برخی از ویژگی‌های آن غیر فعال می‌شوند. یکی از این‌ حالت‌ها، تنها قدم شمار ساعت و ویژگی ردگیری خواب را به طور فعال نگه خواهد داشت. نسخه فعلی این دست‌بند هوشمند یا همان می اسمارت بند ۶، عمر باتری ۱۵ روزه را به همراه دارد؛ بنابراین دور از انتظار نیست که در نسخه جدید نیز شاهد عمر باتری مشابهی باشیم.

ویژگی دیگری که به این نسخه از اسمارت بند اضافه شده است؛ الارم هوشمند نام دارد. سیستم الارم هوشمند، با ردگیری خواب متوجه می‌شود که در چه موقع خواب کاربر سبک شده است و سپس اقدام به بیدار کردن کاربر می‌کند. این ویژگی در نسخه اول اسمارت بند حضور داشت اما سپس شاهد حذف آن از نسخه‌های بعدی بودیم.

متاسفانه، به نظر می‌رسد که خبری از NFC در این دست‌بند هوشمند نیست. البته شرکت شیائومی معمولا یک نسخه NFC از اسمارت بند‌ها را در کشور چین عرضه کرده و سپس آنها را روانه بازار جهانی نیز می‌کند. درباره مشخصات احتمالی نسل بعدی شیائومی اسمارت بند چه می‌اندیشید؟ آیا از طرفداران دست‌بند‌های هوشمند شرکت شیائومی هستید؟