رفع مشکل تماس اضطراری گوشی های شیائومی و پوکو

تماس اضطراری شیائومی

اگر با گوشی شیائومی یا پوکو برای تماس گرفتن شماره ۱۱۰ ، ۱۲۵ یا ۱۱۵ مشکل دارید، این مطلب را بخوانید.

از سال گذشته اخبار متعددی در خصوص عدم امکان برقراری تماس با سرشماره‌های اضطراری ۱۱۰، ۱۱۵ و ۱۲۵ با گوشی‌های شیائومی، وان‌پلاس، ریلمی و برخی گوشی‌های نوکیا به گوش می‌رسید. البته این مشکلی است که از گذشته وجود داشته اما به دلیل عدم فراگیر بودن آن تاکنون راه حلی اساسی برای رفع آن اندیشیده نشده بود.

روز گذشته در خبری اعلام شد که مدل‌های شیائومی پوکو X3، ردمی نوت ۱۰، ردمی نوت ۷ پرو، نوت ۸ پرو و نوت ۹ پرو، ردمی ۹C و ردمی ۹AT همچنین سه مدل نوکیا ۳.۴، نوکیا ۵.۴ و نوکیا C20 برای مسیریابی سرشماره‌های اضطراری در کشور مشکل دارند و واردات آن‌ها ممنوع شده است.

طبق مشاهدات عینی برخی مدل‌های ذکر شده بدون مشکل قابلیت برقراری تماس با ۱۱۰ یا شماره‌های اضطراری دیگر را دارند. اما به نظر می‌رسد تفاوت سری ساخت یا باندهای ارتباطی پشتیبانی شده شرایطی را ایجاد کرده که حتی در یک مدل مانند پوکو X3، برخی از خریداران برای تماس با شماره‌های اضطراری مانند ۱۱۰ مشکلی نداشته باشند اما تعدادی نیز نتوانند با گوشی پوکو X3 یا مدل‌های دیگر ذکر شده، شماره ۱۱۰ را بگیرند.

در حال حاضر در اکثر مدل‌های ذکر شده شیائومی با تماس با شماره ۱۱۰ ، ۱۱۵ یا ۱۲۵ به شماره ۱۱۲ جمعیت هلال احمر متصل می‌شوید، این مشکل باعث می‌شود در مواقع اورژانسی دسترسی به سرشماره اضطراری مورد نظر خود را نداشته باشید!

 

حل مشکل تماس اضطراری شیائومی

 

در حال حاضر دو راه حل عملی برای رفع این مشکل وجود دارد که شاید به صورت ۱۰۰ درصد بر روی تمامی گوشی‌ها عمل نکنند، اما بسیاری از خریداران گوشی‌های شیائومی و نوکیا با این روش‌ها می‌توانند با سرشماره‌های اضطراری تماس بگیرند.

روش اول: اضافه کردن +

در روش اول برای شماره گیری سرشماره‌های اضطراری باید یک علامت پلاس (+) به آخر شماره اضافه کنید، در این صورت به مرکز پلیس، فوریت پزشکی یا آتش نشانی متصل خواهید شد. برای اینکار با گوشی‌های شیائومی باید برای تماس با پلیس به جای ۱۱۰ شماره +۱۱۰ را شماره گیری کنید. در بسیاری از گوشی‌های شیائومی با نگه‌داشتن عدد صفر در هنگام شماره گیری علامت + نمایان می‌شود، به این ترتیب می‌توان بعد از شماره بدون هیچ فاصله‌ای علامت + را اضافه کرد.

نحوه شماره گیری در این روش:

پلیس: +۱۱۰

اورژانس: +۱۱۵

آتش نشانی: +۱۲۵

روش دوم: اضافه کردن پیش شماره کشور

روش دیگری به صورت عملی نیز وجود دارد که در آن باید پیش شماره کشور را به انتهای پیش شماره اضطراری اضافه کرد، پیش شماره کشور ایران ۹۸ است، به این ترتیب برای تماس با ۱۱۰ با گوشی های شیائومی باید شماره ۱۱۰۹۸ را بگیرید.

نحوه شماره گیری در این روش:

پلیس: ۱۱۰۹۸

اورژانس: ۱۱۵۹۸

آتش نشانی: ۱۲۵۹۸

روش سوم: تکرار رقم آخر

یکی دیگر از روش‌هایی که برای تعداد زیادی از دارندگان گوشی‌های یاد شده، جواب داده، آن است که عدد آخر تماس را تکرار کنید، یعنی شماره ۱۱۰ را به شکل ۱۱۰۰ بگیرید و صفر آخر آن را یک بار دیگر وارد کنید.

نحوه شماره گیری در این روش:

پلیس: ۱۱۰۰

اورژانس: ۱۱۵۵

آتش نشانی: ۱۲۵۵

اگر گوشی شیائومی یا نوکیا دارید، این روش‌ها را امتحان کنید و کارکرد آن را به ما بگویید، همچنین اگر برای تماس با ۱۱۰ مشکل دارید و از روش دیگری استفاده می‌کنید، به ما اعلام کنید تا ما آن را نیز به دیگران پیشنهاد دهیم. این آموزش را برای آن دسته از دوستان‌تان که گوشی شیائومی دارند بفرستید، دانستن این راه حل‌ها در شرایط اضطراری می‌تواند جان یک نفر را نجات دهد.