قابلیت جدید واتساپ : حذف پیام پس از دیدن

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

قابلیت جدید واتساپ

 

ارسال پیام‌های یکبار مصرف، قابلیت جدید واتساپ است که به این پیامرسان اضافه شده و عملکرد آن نیز چنان که از اسمش پیداست برای پاک شدن یک مسیج بعد از دیده شدن آن توسط طرف مقابل خواهد بود. با این وجود هنوز ویژگی ذکر شده به نسخه اصلی اضافه نشده است.

به نقل از GSM Arena، دارندگان نسخه بتا پیامرسان WhatsApp امروز شاهد اضافه شدن قابلیتی بودند که با استفاده از آن می‌توان یک عکس یا ویدیو را که فقط می‌خواهید برای کمتر از ۷ روز یا حتی یک روز دیده شود در چت‌های شخصی یا گروه ارسال کرده و مطمئن باشید که قطعا بعد از یکبار دیده شدن حذف خواهند شد! پیش‌تر شاهد اضافه شدن ویژگی Disappearing Massages بودیم که در آن پیام مورد نظر بعد از ۷ روز حذف می‌شد، اما حال پیام‌های یکبار مصرف این دسترسی را برای امنیت بیشتر حتی گسترش خواهند داد.

قابلیت جدید واتساپ حتی برای افرادی که نسخه به روزرسانی شده را ندارند هم قابل دسترس است!

 

 

نحوه انجام کار با این قابلیت جدید بدین شکل است که مانند تصویر بالا، روی علامت 1 شکل می‌زنید تا اینکه بتوانید فرستادن محتوایی که تنها یکبار هر کاربر می‌تواند ببیند را فعال کنید. بعد از آن نیز طرف مقابل یا بهتر است بگوییم سایر کاربران حاضر در گروه هیچ اعلانی را که حاوی تصویر یا ویدیو یا حتی متن باشد را دریافت نخواهند کرد. همچنین برای امنیت بیشتر حتی روی منو Lock Screen یا همان قفل صفحه گوشی نیز هیچ محتوا یا مورد خاصی پیش‌نمایش نخواهد شد تا افراد تنها داخل خود چت قادر به یکبار دیدن آن باشند.

با این وجود هنوز یک مشکل بزرگ بر سر راه این قابلیت جدید واتساپ وجود دارد که احتمالا هنگام عرضه نسخه رسمی برطرف خواهد شد؛ آن هم استفاده از ضبط کننده‌های تصویر یا گرفتن اسکرین شات است. با این حساب حتی اگر شما پیام خود را به صورت یکبار مصرف ارسال کرده باشید، سایر کاربران می‌توانند در همان فرصت یکباره خود از تصویر گوشی ویدیو ضبط کرده و در نهایت شاهد هرآنچه که شما فرستاده‌اید باشند، در حالی که هیچ اعلانی مبنی بر آنکه کسی از محتوای شما اسکریت شات یا ویدیو گرفته ارسال نخواهد شد.

اما حداقل می‌توانید مطمئن باشید که حتی اگر طرف مقابل شما از نسخه متفاوتی از واستاپ استفاده می‌کند نیز دیگر برای بار دوم قادر به دیدن پیام نخواهد بود. در حال حاضر این قابلیت جدید واتساپ برای دارندگان نسخه بتا 2.21.14.3 در دسترس قرار داشته و به زودی به ورژن اصلی اپلکیشن هم اضافه خواهد شد. به هر حال پس از برداشتن محدودیت‌ها و تلاش برای جلب رضایت کاربران، می‌توان دید که مدیران واتساپ دوباره به همان روال سابق بازگشته‌اند تا مثل همیشه این پیام‌رسان را به یک محیط امن برای چت با دوستان و آشنایان تبدیل کنند.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]