پوکو ام ۴ پرو ۵G رسما معرفی شد

جدیدترین گوشی میان‌رده پوکو با پیشرفت‌هایی در زمینه دوربین و تراشه نسبت به نسخه قبلی رونمایی شد.

 

ماه می (اردیبهشت) امسال بود که شیائومی از گوشی میان‌رده خود به نام ام ۳ پرو ۵G رونمایی کرد و  حالا شیائومی در کمتر از یک سال جانشین این گوشی هوشمند یعنی پوکو ام ۴ پرو ۵G را معرفی کرد. البته باید اشاره کرد که این نسخه جدید از سری ام تنها یک بروزرسانی محسوب می‌شود و محدود به چند ارتقا سخت‌افزاری خواهد بود. همچنین این گوشی هوشمند نسخه ری‌برند شده شیائومی ردمی نوت ۱۱ محسوب می‌شود.

در این راستا، پوکو ام ۴ پرو از نمایشگر بزرگ‌تر ۶.۶ اینچی با نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی و نرخ نمونه‌برداری لمسی ۲۴۰ هرتزی نسبت به نمایشگر ۶.۵ اینچی پوکو ام ۳ پرو بهره می‌برد. به علاوه، رزولوشن تصویر نمایشگر پوکو ام ۴ پرو فول اچ دی پلاس و  نسبت تصویر آن نیز ۲۰ به ۹ است. همچنین روشنایی این نمایشگر ۴۵۰ نیتس است و توسط محافظ صفحه گوریلا گلس ۳ محافظت می‌شود.

مشخصات POCO M4 PRO 5G : در قاب پشتی پوکو ام ۴ پرو ۵Gپنل دوربین‌ها قرار دارد که شامل یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی با میدان دید ۱۱۹ درجه‌ای است. این دوربین فوق عریض انعطاف‌پذیری کارآمدی را در هنگام عکسبرداری برای کاربر به ارمغان می‌آورد. همچنین پوکو ام ۴ پرو ۵G مجهز به دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی است که به صورت ناچ حفره‌ای در بالای مرکز نمایشگر قرار گرفته است.

قلب تپنده پوکو ام ۴ پرو تراشه دیمنسیتی ۸۱۰ است که یک تراشه ۶ نانومتری محسوب می‌شود. در کنار این تراشه، دو مدل حافظه رم ۴ و ۶ گیگابایتی با پشتیبانی از قابلیت افزایش رم مجازی تا ۵ گیگابایت قرار دارد. حافظه داخلی این گوشی هوشمند UFS 2.2 ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی است که سرعت نسبتا خوبی در خواندن و نوشتن اطلاعات دارد.

منبع تغذیه پوکو ام ۴ پرو ۵G باتری ۵۰۰۰ میلی‌امپر ساعتی است که از شارژ سریع ۳۳ واتی پشتیبانی می‌کند. در این راستا، شارژ کامل این گوشی هوشمند در عرض یک ساعت (۵۹ دقیقه) انجام خواهد شد. البته شایان ذکر است که تنها با ۱۰ دقیقه شارژ، پوکو ام ۴ پرو قادر است تا ۲ ساعت ویدئو پخش کند. از دیگر مشخصات فنی پوکو ام ۴ پرو می‌توان به جک ۳.۵ میلی‌متری صدا، اسپیکرهای استریو، NFC، درگاه کارت حافظه microSD و سنسور اثرانگشت قرار گرفته در کلید پاور اشاره کرد. در بخش نرم‌افزار نیز پوکو ام ۴ پرو ۵G اندروید ۱۱ را برپایه رابط کاربری MUIU 12.5 اجرا می‌کند.

در نهایت باید اشاره کرد که عرضه جهانی پوکو ام ۴ پرو ۵G روز ۱۱ از روز ۱۱ نوامبر مصادف با ۲۰ آبان آغاز خواهد شد. به علاوه، قیمت مدل پایه آن یعنی رم ۴ گیگابایتی و حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی ۲۳۰ دلار و نسخه رم ۶ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی ۲۵۰ دلار خواهد بود و در سه رنگ مشکی، آبی و زرد عرضه خواهد شد.