بررسی ساعت هوشمند Honor Band 6

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

ساعت هوشمند آنر

 

کمپانی آنر اوایل امسال جدیدترین بند هوشمند خود را با نام Honor Band 6 معرفی کرد. ترسیم مرز بین بند هوشمند و ساعت هوشمند قبل از معرفی یک محصول می‌تواند چالش باشد اما به نظر می‌رسد Honor Band 6 فوق العاده شبیه Honor Watch ES است که سال گذشته معرفی شد و این تمایز بین بند و ساعت را پیچیده‌تر می‌کند.

Honor Band 6 از نظر طراحی با نمایشگر بزرگتر و UI به روز شده نسبت به مدل قبلی خود ، Honor Band 5 فاصله زیادی دارد. مجموعه ویژگی ها ، تغییر زیادی نکرده است ، اما در حال حاضر یک تجربه پیگیری تناسب اندام نسبتا کامل است.

 [/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]مشخصات Honor Band 6

بدنه 43×25.4×11.45mm, 29g
بند بند سیلیکونی، قابل تعویض
نمایشگر 1.47-inch AMOLED, 364×194, 282ppi
حسگرها شتاب سنج
حسگر ضربان قلب اوپتیکال (با نظارت بر خواب و استرس)
سنسور SpO2
عمرباتری با مصرف معمول تا ۱۴ روز، با استفاده سنگین ۱۰ روز
ضدآب بودن 5ATM
OS LiteOS
قیمت €49.99

 

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

مانند مدل Honor Watch ES، مشخصاتی مانند RAM، پردازنده یا حافظه داخلی دستگاه در دسترس عموم قرار نگرفته‌است اما بند یا ساعت هوشمند دستگاهی نیست که به سخت افزار بسیار قدرتمندی احتیاج داشته‌باشد، مخصوصاً که  LiteOS بسیار سبک است.

طراحی و صفحه نمایشHonor Band 6

همانطور که در بالا گفتم، Honor Band 6 کاملا شبیه Honor Watch ES اما کوچکتر است. رنگ مشکی این ساعت با عنوان Meteorite Black  یک طرح کاملا سیاه با یک قاب فلزی و پشتی پلاستیکی مات دارد که سنسورها را در خود جای داده و یک بند لاستیکی مشکی رنگ نیز طراحی این ساعت هوشمند را تکمیل می‌کند. اگر رنگ کاملا سیاه را دوست ندارید، می‌توانید آن را با رنگ خاکستری مایل به صورتی مرجانی تهیه کنید. اگر از رنگی که گرفتید خسته شوید، بعدا می‌توانید بندهای آن را عوض کنید ولی رنگ بدنه در دو رنگ تیره و روشن است.

از آنجا که این ساعت کوچکتر از مدل‌های قبلی آنر است، پوشیدن آن بسیار راحت‌تر است و این نکته خوبی است. ممکن است در طول روز به ندرت حس کنید ساعت هوشمندی روی دست خود دارید. وزن کل ساعت، از جمله بند، فقط ۲۹  گرم است، بنابراین بسیار ظریف بر روی مچ دست شما جلوه خواهدکرد. با این حال، اگر آن را با آنر باند ۵ مقایسه کنید، به طور قابل توجهی پهن‌تر است، بنابراین اگر قصد ارتقای ساعت خود را دارید، ممکن است برای شما این تفاوت محسوس باشد.

بند ساعت نیز بسیار خوب ساخته‌است و مواد استفاده شده نسبتا انعطاف‌پذیر است، بنابراین در کل احساس بسیار خوبی دارد. قسمت پشت تنظیم‌کننده بند ساعت یک برآمدگی کاملا مشهود دارد که به برای ثابت نگه داشتن بند با استفاده از سوراخ های تنظیم طراحی شده‌است. این مسئله ممکن است ایده خوبی به نظر برسد اما درآوردن ساعت را نیز کمی دشوار می‌کند.

در سمت راست Honor Band 6، دکمه Home را پیدا میکنید. سمت چپ ساعت فقط دارای آرم Honor است. در این ساعت میکروفون یا بلندگویی وجود ندارد، بنابراین نمی‌توانید با این ساعت تماس بگیرید. قسمت عقب ساعت دارای تمام سنسورهای مورد نیاز برای ردیابی فعالیت‌های تناسب اندام و همچنین دو کانکتور پین برای شارژ است.

سرانجام، در قسمت جلویی این ساعت از یک نمایشگر ۱.۴۷ اینچی AMOLED بهره گرفته شده‌است که بدون شک بزرگترین تفاوت آنر بند ۶ با مدل قبلی آن است که فقط دارای یک پنل ۰.۹۷ اینچی بود. این همان چیزی است که باعث می‌شود Honor Band 6 شباهت زیادی به Honor Watch ES داشته باشد و برای همراهی با آن، رابط کاربری نیز اصلاح شده‌است تا حتی بیشتر از اینکه شبیه به یک بند باشد به ساعت‌های Honor شباهت داشته باشد.

چیزی که شما در اینجا نسبت به Honor Watch ES از دست می‌دهید، پشتیبانی از یک نمایشگر همیشه روشن است. همچنین هیچ سنسور نور محیطی وجود ندارد، بنابراین روشنایی صفحه به طور خودکار تنظیم نمی‌شود.

 

 

ردیاب فعالیت‌های تناسب اندام و سلامتی

برای ردیابی سلامت عمومی، Honor Band 6 مجموعه کاملی از ویژگی‌های نظارتی را ارائه می‌دهد که به شما کمک می‌کند وضعیت سلامت خود را درک کنید. این دستگاه ۲۴ ساعته بر ضربان قلب، استرس، خواب و اندازه گیری SpO2 نظارت دارد، دقیقا همانطور که می‌توانید از محصولات گران قیمت Honor استفاده کنید. همچنین مواردی مانند یادآوری فعالیت هنگام نشستن طولانی نیز در این ساعت وجود دارد.

ردیاب‌های سلامت هواوی و آنر در کل بسیار عالی است. به عنوان مثال، اطلاعات مربوط به خواب شما بینش بسیار خوبی در مورد عادات شما ارائه می‌دهد، بنابراین تشخیص اینکه کجاها باید پیشرفت کنید آسان‌تر است.

در مقایسه با محصولات گران قیمت دیگری مانند Honor Watch ES  ویژگی‌های تمرینی را در این ساعت از دست می‌دهید. درست مانند Honor Band 5، شما فقط می‌توانید ده نوع تمرین را با Honor Band 6 دنبال کنید که شامل دویدن در داخل و خارج خانه، پیاده روی و دوچرخه سواری نیز هست. شش نوع تمرین نیز به طور خودکار قابل تشخیص است، بنابراین اگر فراموش کنید که یک تمرین را وارد کنید، ساعت این کار را برای شما انجام می‌دهد. این یک گام قابل توجه در یک بند در مقایسه با ۹۵ حالت تمرینی است که ساعت Honor Watch ES پشتیبانی می‌کند.

شما همچنین تمرینات هدایت شونده از این ساعت دریافت نخواهید کرد، بنابراین به اندازه یک ابزار تناسب اندام کامل نیست. برای افرادی که تمرینات ساده‌ای مانند پیاده‌روی و دوچرخه سواری انجام می‌دهند گزینه عالی است.  گرچه Honor Watch ES در بحث ورزش بیشتر جدی بود، Honor Band 6 بسیار ارزان‌تر است و به موارد ضروری می‌پردازد.

هنگامی که شروع به تمرین می‌کنید، Honor Band 6 به خوبی فعالیت شما را ردیابی می‌کند و همچنین اطلاعات زیادی در مورد مواردی مانند ضربان قلب، سرعت، تغییر ارتفاع، کالری سوزانده شده و غیره دریافت می‌کنید. اگر شنا می‌کنید، می تواند عملکرد شما را با اطلاعاتی مانند نمره SWOLF، اندازه گیری کند.

این ساعت گزینه پیگیری دوچرخه سواری در فضای باز را نشان نمی‌دهد، این مسئله به این دلیل است که ساعت نمی‌تواند مکان شما را خودکار ردیابی کند، بنابراین برای اینکه تمرینات در فضای باز مطابق آنچه در نظر گرفته‌شده عمل کند، باید تنظیمات آن را از گوشی انجام دهید. با این حال، دویدن و پیاده‌روی در فضای باز در خود ساعت موجود است، فقط مکان شما را ردیابی نمی‌کند و مسافت پیموده شده شما را تخمین می زند.

Huawei Health می‌تواند داده‌ها را با Google Fit همگام سازی کند، که قطعا به مفیدتر شدن این ساعت کمک می‌کند.

 

 

عمر نرم افزار و باتری

نرم افزار یکی دیگر از عناصری است که به Honor Band 6 کمک می‌کند شباهت بیشتری به Honor Watch ES نسبت به Honor Band 5 داشته باشد. رابط کاربری نرم افزار اکنون تقریبا با ساعت‌های گران قیمت هواوی یکسان است که به معنای رابط کاربری یکسان است. رابط کاربری در این ساعت متحرک است، آیکون‌های بیشتری برای کمک به تجسم گزینه‌ها در صفحه وجود دارد و به طور کلی احساس سرزندگی و جزئیات آن نسبت به آنر باند ۵ بسیار بیشتر است.

همانطور که انتظار دارید، صفحه ساعت با چند گزینه خارجی قابل تنظیم است و موارد بیشتری از طریق برنامه Huawei Health در گوشی قابل دسترس است. ده‌ها گزینه با سبک‌های بسیار مختلف وجود دارد و شما می‌توانید از گالری خود یک عکس برای پس‌زمینه انتخاب کنید، اگرچه رابط کاربری در برنامه کار را آسان نمی‌کند.

برای دسترسی به مواردی مانند کنترل‌های پخش موسیقی، سوابق فعالیت، ضربان قلب، میزان استرس و آب و هوا، می‌توانید از صفحه اصلی به منو بروید که شامل موارد زیر است:

  • تمرین
  • سوابق تمرین
  • ضربان قلب
  • SpO2
  • سوابق فعالیت
  • خواب
  • فشار
  • تمرینات تنفسی
  • موسیقی
  • آب و هوا
  • اطلاعیه
  • کرونومتر
  • تایمر
  • زنگ خطر، هشدار
  • چراغ قوه
  • شاتر از راه دور (نیاز به تلفن Honor دارد)
  • پیدا کردن تلفن
  • تنظیمات

بند هوشمند Huawei و Honor’s LiteOS کاملا برای ردیابی اهداف تناسب اندام قابل استفاده‌است و موارد اساسی مانند اعلان پیام و تماس، کنترل موسیقی و اطلاعات آب و هوا را دریافت می‌کند، اما دستگاه فوق العاده هوشمندی نیست. نمی‌توانید برنامه نصب کنید یا کارهایی مانند پاسخ به اعلان‌‎ها را انجام دهید. مسئله این است که این سیستم عامل بسیار سبک است که باعث می‌شود بتواند روی دستگاه های ارزان قیمت از این قبیل کار کند و ساعت‌های هوشمندی که کارایی بالایی دارند معمولا حتی نزدیک به این قیمت هم نیستند. مورد دیگری که قابل توجه است، عمر باتری باورنکردنی این دستگاه است که تا مدت زمان زیادی برای شما کار می‌کند.

نتیجه

Honor Band 6 تحول بزرگی در گروه بندهای هوشمند Honor است و برای این موضوع قابل ستایش است. این ساعت طراحی کوچکی را که مشخصه یک بند هوشمند است، حفظ می‌کند و پوشیدن آن هنوز هم بسیار راحت است، تا جایی که اغلب می‌توانید آن را در در طول روز راحت بپوشید. این بند دارای یک صفحه نمایش بسیار بزرگتر است که به نوبه خود دارای یک رابط کاربری بسیار زنده‌تر است که استفاده از آن را بسیار جذاب‌تر می‌کند. همانطور که اشاره کردم، این بند بیشتر شبیه یک Honor Watch ES کوچکتر است تا یک Honor Band جدید.

این ساعت همچنین شامل موارد ضروری برای ردیابی سلامتی و تناسب اندام است. رایج ترین انواع تمرینات همراه با برخی از ویژگی‌های اساسی هوشمند مانند کنترل موسیقی، اعلان‌ها و اطلاعات آب و هوا، در این دستگاه پشتیبانی می‌شود. این برنامه از ۱۰ حالت تمرین استفاده می‌کند، بنابراین از نظر ویژگی، تغییر چندانی نکرده‌است.

با اینکه قیمت Honor Band 5 در وب سایت Honor’s Spanish به صورت رسمی با قیمت ۳۴.۹۰ یورو خرده فروشی می‌شود، با یک افزایش محسوس قیمت همراه است، در حالی که قیمت رسمی هانر بند ۶، ۴۹.۹۹ یورو است. با این حال، شما می‌توانید به عنوان یک Honor Watch ES  اولیه به این ساعت نگاه کنید و از این منظر، برخی از گزینه‌های تمرین، صفحه نمایش همیشه روشن و بندهای قابل تعویض در ازای دستگاه کوچکتر از آن حذف شده‌است.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]