آموزش فعال کردن گوشی در سامانه همتا

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

فعال کردن گوشی

 

برای فعال کردن گوشی در سامانه همتا ابتدا بهتر است بدانید همتا چیست و چرا شکل گرفته است؟ سامانه همتا برای جلوگیری از واردات گوشی‌های قاچاق تنظیم شد و به سامانه طرح ریجستری مشهور است. همتا مخفف سامانه هوشمند مدیریت تجهیزات ارتباطی است. سامانه همتا که توسط وزارت ارتباطات طراحی شد شامل گوشی‌های ال جی، هواوی، سامسونگ، اپل و برخی دیگر از برندها می‌شود.

اگر گوشی موبایل خریده‌اید و یا قصد خرید آن را دارید باید اقدام به ثبت دستگاه خود در سامانه همتا کنید و به نوعی گوشی را به نام خود سند بزنید. توجه داشته باشید که همتا برای گوشی‌هایی است که پس از اجرای این طرح خریداری می‌شوند و به گوشی‌های خریداری شده قبل از آن کاری ندارد. برای فعال کردن گوشی در سامانه همتا در ادامه با ما باشید تا مراحل این کار را به شما بگوییم.

آموزش همتامزایای فعال کردن گوشی در سامانه همتا

از مزیت‌های مهم این طرح، جلوگیری از قاچاق گوشی و ورود دستگاه‌های موبایل بی‌کیفیت است. همچنین با اجرای این طرح، کاربری که گوشی را خریداری کرده آن را به نام خود ثبت می‌کند. اگر گوشی به سرقت برود و یا گم شود، هر سیم کارتی که در آن قرار بگیرد، از طریق سیستم همتا قابل شناسایی است. بنابراین همتا می‌تواند ضریب امنیتی گوشی شما را بالا ببرد.

چگونه گوشی را در سامانه همتا فعال کنیم؟

اگر گوشی سامسونگ، هواوی یا اپل خریده‌اید هم اکنون با آموزش گام به گام درباره فعال کردن گوشی در سامانه همتا با ما همراه باشید. برای فعال سازی گوشی در سامانه همتا از سه روش می‌توان استفاده کرد:

سایت اینترنتی به آدرس  www.hamta.ntsw.ir

کد دستوری #۷۷۷۷*

اپلیکیشن همتا

آموزش فعال کردن گوشی در سامانه همتا از طریق وب‌سایت همتا

برای ثبت گوشی در همتا، ابتدا وارد سایت سامانه همتا شوید. پس از آن بر روی گزینه فعال سازی کلیک کنید.

فعال کردن گوشی در سامانه همتا-مرحله 1

در صفحه باز شده جدید اطلاعات خواسته شده را وارد کنید. شماره موبایل و IMEI دستگاهی که خریده‌اید به همراه کد فعالسازی را در محل‌های مشخص درج کنید و گزینه فعالسازی را بزنید. توجه داشته باشید شماره‌ موبایلی را که وارد می‌کنید به عنوان مالک دستگاه شناخته می‌شود.

فعال کردن گوشی در سامانه همتا-مرحله 2

فعال کردن گوشی دو سیم کارته در سامانه همتا

اگر مالک گوشی دو یا چند سیم کارته هستید برای فعال سازی گوشی های همراه دو یا چند سیم کارت، همراه با کد فعال سازی ارایه شده گوشی، شناسه 15 رقمی IMEI یکی از اسلات‌ها را نیز فعال نمایید. در این صورت شناسه مربوط به اسلات یا اسلات‌های دیگر نیز بصورت خودکار فعال خواهد شد.

فعال کردن گوشی در سامانه همتا از طریق کد دستوری #۷۷۷۷*

در این روش ابتدا با سیم کارت مورد نظر کد دستوری #۷۷۷۷* را شماره‌گیری نمایید. سپس با ارسال عدد 2 گزینه فعال سازی را انتخاب کنید.

فعال کردن گوشی در سامانه همتا-مرحله 3

شما عزیزان باید در مرحله بعدی، شناسه IMEI دستگاهی که قصد فعال سازی آن را دارید، وارد کنید. دقت داشته باشید برای انجام کلیه فرآیندها در سامانه همتا، باید 15 رقم ابتدایی این شناسه، بدون هرگونه علامت اضافی مثل ممیز و خط تیره یا نقطه استفاده شود.

فعال کردن گوشی در سامانه همتا-مرحله 4

در گام بعدی، برای فعال کردن گوشی در سامانه همتا می‌بایست شماره سیم کارت خود را که با آن مالک دستگاه شناخته می‌شوید را وارد کنید.

فعال کردن گوشی در سامانه همتا-مرحله 5

در مرحله ششم باید کد فعالسازی را وارد کنید. کد فعالسازی یک عدد ۶ رقمی است که با صفر شروع نمیشود.

فعال کردن گوشی در سامانه همتا-مرحله 6

مرحله بعد شما باید اطلاعاتی را که وارد کرده‌اید تأیید کنید. در این مرحله IMEI  و شماره سیمکارتی را که فرستادید نمایش داده می‌شود. درصورتیکه اطلاعات این پیغام مورد تأیید شما است، عدد ۱ را وارد نمایید.

فعال کردن گوشی در سامانه همتا-مرحله 7

در انتهای فعال کردن گوشی در سامانه همتا از طریق کد دستوری، پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که بیانگر فعال سازی موفق دستگاه است. این پیغام به صورت پیامکی نیز ارسال خواهد شد.

فعال کردن گوشی در سامانه همتا-مرحله 8

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_message]

منبع : tamirmobile.com

[/vc_message][/vc_column][/vc_row]