مقایسه هوآوی Y9s با سامسونگ A31

مقایسه هوآوی Y9s با سامسونگ A31

خرید تلفن هوشمند با بودجه ی پنج و نیم میلیونی !

در میان تلفن های هوشمند میان رده ای که طی شش ماه اخیر به بازار آمده اند دو مدل هوآوی Y9s و سامسونگ A31 مهجور مانده اند .

در این مجال به بررسی چند ویژگی مهم این دو مدل خوب امّا گم نام می پردازیم .

  • تاریخ ورود به بازار :

هوآوی Y9s در زمستان سال 2019 و سامسونگ A31 چهار ماه بعد در بهار 2020 به بازار جهانی موبایل عرضه شدند .

  • رنگ بندی بدنه و طراحی :

هوآوی Y9s در دو رنگ آبی یخی و مشکی وارد بازار شده در مقابل مدل سامسونگ A31 خلاقیت بیش تری در رنگ داشته و دست مشتریان را در انتخاب از بین سه رنگ آبی و سفید و مشکی باز گذاشته ست .

در طراحی ظاهری دو گوشی نکات تازه و جالبی وجود دارد که از آن دست می توان به حس گر اثر انگشت هوآوی Y9s اشاره کرد که نه در پشت گوشی و نه در روی ال سی دی قرار ندارد ، بلکه این بار بر روی کلید پاور به شکل هوشمندانه ای جای داده شده ست . فینگر پرینت سامسونگ A31 امّا مثل اکثر مدل های این روز های سامسونگ بر روی ال سی دی قرار دارد .

هم چنین دور بین سلفی نیز بالای ال سی دی سامسونگ دیده می شود .

امّا هوآوی باز هم گوی سبقت را از سامسونگ ربوده و دور بین سلفی خود را با اهرمی ریلی که از بالای گوشی باز و بسته می شود به مشتریان عرضه کرده . ال سی دی هر دو گوشی 16 میلیون رنگ ست امّا سامسونگ از مدل Super Amoled و هوآوی از LTPS TFT بهره برده ست .

ابعاد ال سی دی ها نیز نزدیک به هم هست که سامسونگ 6.4 اینچ و هوآوی 6.6 اینچ را به کار گرفته ست .

  • سیستم عامل ، پلتفرم و رابط کاربری :

هوآوی Y9s با سیستم عامل اندروید 9 پای که قابلیت ارتقاء به اندروید 10 را داراست به میدان آمده و هم چنین از رابط کاربری خوش دست EIUI 9 بهره می برد .

سامسونگ A31 امّا از همان ابتدا با سیستم عامل اندروید 10 کاربران را آسوده خاطر می کند ، و رابط کاربری جدید خود با عنوان UI One 2 را ارائه کرده ست .

  • سی پی یو و پردازنده های مرکزی و چیپ گرافیکی :

سامسونگ A31 با پردازنده ی مرکزی 8 هسته ای که شامل 2 هسته ی دو گیگی و شش هسته ی 1.7 گیگی ست . هم چنین از پردازنده ی گرافیکی تولید شرکت سامسونگ بهره می برد .

هوآوی Y9s امّا با قدرت بیشتری ظاهر شده و با این که پردازنده ی 8 هسته ای دارد از چهار هسته ی 2.2 و چهار هسته ی 1.7 کمک می گیرد به علاوه پردازنده ی گرافیکی جدایی به نام Mali G51 دارد که بازی ها و نرم افزار های سنگین را به راحتی آب خوردن اجرا کند !

  • دور بین ها :

هوآوی با سه دور بین پشتی با قدرت های 48 و 8 و 2 مگا پیکسل آمار خوبی دارد امّا رقیبش سامسونگ با پیشی گرفتن از هوآوی با سه دوربین 48 و 8 و 5 مگا پیکسلی خودی نشان داده !

در دوربین سلفی جلو هم سامسونگ بهتر عمل کرده و دوربین 20 مگا پیکسلی دارد ، در حالی که دور بین هوآوی تنها 16 مگا پیکسل کیفیت دارد .

  • باتری و شارژر :

در بخش باتری هم سامسونگ موفق عمل کرده و با 5000 میلی آمپر در مقابل 4000 میلی آمپر هوآوی قد علم کرده .

هوآوی Y9s قابلیت شارژ سریع ندارد در حالی که سامسونگ به خوبی از تکنولوژی شارژر های سریع بهره برده ست .

  • قیمت و حرف آخر !

هر دو مدل گوشی ها بین پنج میلیون چهار صد تومن الی پنج میلیون و پانصد تومن به فروش و عرضه می رسند .

این در حالی ست که هوآوی در بخش پردازنده ی مرکزی و چیپ گرافیکی و طراحی بهتر عمل کرده ، امّا سامسونگ ، باتری و دوربین و شارژر بهتری دارد !

حال می توانید با توجه به نیاز خود ، با خیالی آسوده اقدام به خرید یکی از این دو مدل میان رده ی تلفن های هوشمند بپردازید !